Yoghurtsnoepjes met blauwe bessen

20x gezonde tussendoortjes met fruit

Ben je op zoek naar gezonde tussendoortjes met net dat tikkeltje meer? Combineer fruit naar hartenlust met andere ingrediënten en je tovert snel een lekkere én creatieve hap op tafel. De mogelijkheden zijn eindeloos. 

Een heerlijk stuk fruit is natuurlijk op zich al een kant-en-klaar en gezond tussendoortje. Ga voor vers seizoensfruit: de smaak is dan op z’n best en het zorgt automatisch voor variatie. 

Gezonde snacks voor kids

Hoe overtuig je kinderen om te kiezen voor gezonde tussendoortjes in plaats van een koek? Niet zo eenvoudig, maar met wat creativiteit kom je al een heel eind. Maak bijvoorbeeld zelf eens een gezonde ijslolly met verschillende soorten vers fruit. 

Of kies voor yoghurtsnoepjes met blauwe bessen. Prik de blauwe bessen op een satéprikker en haal ze even door wat yoghurt. Na een uurtje in de diepvriezer heb je gezonde tussendoortjes om van te smullen. 

Of geef eens een zakje gedroogde appelschijfjes mee naar school: die zitten ’s avonds ongetwijfeld niet meer in de boekentas.

Smoothies in alle smaken

Niets zo lekker en eenvoudig dan een heerlijke smoothie met fruit. Als ontbijt, als dessert of als tussendoortje: een smoothie smaakt altijd. Bovendien kan je eindeloos variëren. Combineer je favoriete fruitsoorten en je krijgt een smoothie die je in één keer leegdrinkt. 

Wil je op een makkelijke manier meer groenten eten? Stop ze in de blender en maak een groene smoothie. Wees niet bang: als je 100g bladgroente (bv. spinazie) mixt met 2 stukken fruit (bv. appel en banaan) dan zal je de groente amper proeven. En de zoetekauwen kunnen een klein lepeltje honing toevoegen voor een extra zoete smaak. 

Voor meer tips en smoothierecepten ben je bij ons op het juiste adres. Wij zetten onze favoriete recepten hier nog eens op een rijtje.    

Fruitsalade met een twist

Een fruitsalade maken vraagt wat meer tijd, maar kan elke keer weer rekenen op succes. Om de klassieke versie wat meer pit te geven zijn er heel wat mogelijkheden om te variëren. Voor een extra frisse toets kan je wat verse munt aan je fruitsalade toevoegen. Aardbeien gaan dan weer geweldig samen met balsamicoazijn. Laat je stukjes aardbei er een 15-tal minuutjes in marineren en voeg ze dan toe aan de rest van het fruit. Of ga eens voor geroosterde broodstukjes met fruit en yoghurt.

Tip: Geschild en gesneden fruit bewaar je best afgedekt onderaan in de koelkast. Door er wat citroensap over te sprenkelen voorkom je dat het fruit bruin kleurt.

Gezonde drankjes

Het is belangrijk om de hele dag door genoeg water te drinken, maar soms heb je even genoeg van gewoon water. Pimp je water eens met enkele frambozen en munt. Zo krijg je lekker fruitwater. Wedden dat je glas zo leeg is? Je kan natuurlijk eindeloos variëren met allerlei verschillende soorten fruit.

Plan je een feestelijke avond? Probeer dan zeker eens een mocktail met fruit. De tips en tricks om een mocktail te maken, onthouden we jullie ook niet.

Tip

Voor alles wat lekker is om in deze gerechten te gebruiken, vind je in de winkel een even lekkere bioversie.

Heb je een van deze gezonde tussendoortjes al eens uitgeprobeerd? Wij zijn benieuwd wat je ervan vond! Laat het zeker weten via onze Facebook-pagina, op Twitter of via een leuke foto op Instagram met #lekkervanbijons!

Nieuwsbrief

Stuur me de nieuwste recepten

Blijf wekelijks op de hoogte van nieuwe recepten, tips & tricks en wedstrijden.
  • De nieuwste foodtrends
  • Seizoensrecepten
  • Handige kooktips
  • Wedstrijden en events

Blijf op de hoogte

Mis geen enkel nieuw recept

Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief en krijg de nieuwste seizoensrecepten, kooktips en wedstrijden in je mailbox.

Door je e-mailadres op te geven en daarna op "schrijf me in" te klikken bevestig je kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de privacyverklaring.