Taart en gebak bij het feestmaal? Kies slim en vermijd overbodige calorieën

Taart en gebak bij het feestmaal? Kies slim en vermijd overbodige calorieën

Een heerlijk stukje taart… Wie houdt er niet van? Wil je genieten van taart en gebak zonder dat de caloriemeter de hoogte in schiet? Met deze 4 tips maak je een slimme keuze.

Alles draait om porties

Eens lekker genieten van taart en gebak moet kunnen natuurlijk. Zeker wanneer het feest is. Geniet volop maar met mate. Heb je meerdere feesten in dezelfde week? Neem een halve portie.

Ga voor taart of gebak met fruit

Kies een taart waarvan het grootste deel uit fruit bestaat. Laat je niet misleiden door fruitgarnituur. Een taart gegarneerd met een schijfje kiwi maakt deze niet gezonder. Slagroom, crème au beurre en patisserieroom beperk je beter.

Kaastaart en flan een betere keuze

Ga voor een (magere) kaastaart of een flantaart. Een lekkere kaastaart gemaakt van platte kaas of verse magere kaas bevat minder calorieën. Ook flan is aan de lichtere kant want flanbeslag bestaat voornamelijk uit melk, eieren en suiker.

Geniet

Het zou zonde zijn je stukje taart te verorberen zonder het echt te proeven. Eet traag en geniet van iedere hap. Dit zal je verzadigingsgevoel versterken en de drang naar meer onderdrukken.

Nieuwsbrief

Stuur me de nieuwste recepten

Blijf wekelijks op de hoogte van nieuwe recepten, tips & tricks en wedstrijden.
  • De nieuwste foodtrends
  • Seizoensrecepten
  • Handige kooktips
  • Wedstrijden en events

Blijf op de hoogte

Mis geen enkel nieuw recept

Schrijf je in op onze wekelijkse nieuwsbrief en krijg de nieuwste seizoensrecepten, kooktips en wedstrijden in je mailbox.

Door je e-mailadres op te geven en daarna op "schrijf me in" te klikken bevestig je kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de privacyverklaring.