groenten op het werk

Groenten voor kantoortijgers en werfkrijgers

14/10/2015

Minstens een derde van wat we eten op een dag eten we op het werk. Om ons goed te voelen mogen groenten en fruit daar dus zeker niet ontbreken. Met deze tips is dát alvast een fluitje van een cent. 

Voorbereiding is het sleutelwoord. ’s Morgens geen tijd om een lunch te bereiden? Simpel: zet je slaatje de avond voordien klaar. Knapperige tip: voeg nootjes en krokant gebakken reepjes kip toe en elke lunch wordt een feest.

Vergeet die suikerrijke snoeprepen als tussendoortje. Die geven je enkel een ijzingwekkende suikerdip. Kies voor lekkere snacktomaatjes, schijfjes komkommer, staafjes wortel, radijsjes, reepjes paprika of bloemkoolroosjes. Neem een potje (zelfgemaakte) humus of guacamole mee als dip en je hebt een dubbele groenteportie binnen. Geef toe, dat is makkelijk.

Til je boterhammetjes naar een hoger niveau door er wat rauwkost aan toe te voegen.

Wissel traditioneel beleg zoals vlees en kaas af met groentetapenades.

Soep! Dat is de ideale manier om heel snel, heel veel groentjes binnen te krijgen. Kies in de zomer voor een heerlijk verfrissende groentesmoothie of gazpacho.

Wat met groenterestjes? Waarom maak je er geen quiche mee. Koud of opgewarmd, quiche biedt altijd een welverdiende pauze op het werk. 

Recent nieuws

Nieuwsbrief

  • De nieuwste foodtrends
  • Seizoensrecepten
  • Handige kooktips
  • Wedstrijden en events

Stuur me de nieuwste recepten

Blijf op de hoogte van nieuwe recepten, tips & tricks en wedstrijden.